інтернет-адреса сторінки:
http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0000010831
Вісник Національної академії наук України /
Випуск (2009, № 1)
Лобанова Л.
Архітектура наукових ступенів: міжнародна практика і вітчизняні традиції
Подано грунтовний аналіз архітектури наукових ступенів вітчизняної та зарубіжної систем освіти й науки від моменту їхньої появи до сучасного стану. Розглянуто широко обговорюваний у суспільстві законопроект "Про атестацію наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації", запропонований ВАК України, та вказано на його недоліки. Спираючись на основні положення болонської декларації і Берлінського комюніке, що мають для України характер міжнародних зобов'язань, висловлено своє бачення на процеси перетворення, що відбуваються нині в науково-освітній системі розвинутих країн світу. Розглянуто основні засади проекту Закону "Про підготовку і державну атестацію наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації", підготованого Центром досліджень науково-технічного потенціалу й історії науки ім. Г. М. Доброва (ЦДПІН НАН України), які, на думку розробників, наближають національну систему підготовки й атестації наукових і науково-педагогічних кадрів найвищої кваліфікації до суті атестації наукових кадрів у європейських країнах із урахуванням національного досвіду і традицій, які формувалися протягом багатьох десятиріч в Україні.
Бібліографічний опис:
Лобанова Л. Архітектура наукових ступенів: міжнародна практика і вітчизняні традиції. Вісник Національної академії наук України. 2009. № 1. С. 42-55. URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0000010831