інтернет-адреса сторінки: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0000621683 Кибернетика и системный анализ А - 2019 / Випуск (2017, Т. 53, № 1)
Стасюк О. І., Гончарова Л. Л. Диференційні математичні моделі для дослідження комп'ютерної архітектури всережимної системи керування дистанцією електропостачання залізниць Проаналізовано еволюційний розвиток систем електропостачання залізниць і комп'ютерних мереж та технологій керування ними. Показано, що основою оптимізації електроспоживання є напрямок, пов'язаний з інтелектуалізацією процедур електропостачання. Запропоновано граф, топологія якого адекватно відображає типову архітектуру комп'ютерної мережі керування на рівні дистанції електропостачання залізниці, для дослідження взаємоінтеграції електромережевої інфраструктури та комп'ютерної архітектури всережимного керування на рівні дистанції електропостачання залізниць. Запропоновано диференційну математичну модель для дослідження комп'ютерної архітектури всережимної системи керування дистанцією електропостачання та методи визначення в аналітичному вигляді значень ймовірностей станів вузлів, пропускної спроможності, кількості відмов заявок як основи інтелектуалізації процедур електропостачання.
https://doi.org/10.1007/s10559-017-9915-9
Scopus
Бібліографічний опис: Стасюк О. І., Гончарова Л. Л. Диференційні математичні моделі для дослідження комп'ютерної архітектури всережимної системи керування дистанцією електропостачання залізниць. Кибернетика и системный анализ. 2017. Т. 53, № 1. С. 184-192. doi: https://doi.org/10.1007/s10559-017-9915-9 URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0000621683 |
Cybernetics and Systems Analysis / Issue (2017, 53 (1))
Stasuk O.I.,
Goncharova L.L.
Differential mathematical models to study the computer architecture of a fully integrated management system for distant electric supply on railways The evolutionary development of railway power-supply systems and computer networks and technologies that control these systems are analyzed. It is shown that the optimization of electricity consumption is based on the intellectualization of electricity supply procedures. A graph is constructed whose topology adequately represents the typical architecture of a computer network of control at the layer of a distance of power supply of railways with a view to investigating the mutual integration of a power supply infrastructure and a computer network architecture of all-mode control. This article proposes a differential mathematical model for investigating the computer network architecture of an all-mode system of control over a distance of power supply and methods (in analytical form) for determining values of probabilities of states of system nodes, their capacities, and the number of failures of requests as the basis for the intellectualization of power supply procedures. © 2017, Springer Science+Business Media New York. Keywords: architecture, computer network, differential transformation, distance of power supply, graph, mathematical model, method, optimization, Architecture, Computer architecture, Computer control systems, Computer networks, Electric power system control, Electric power systems, Mathematical models, Mathematical transformations, Optimization, Railroads, Topology, Transportation, Differential transformation, Electricity supply, Electricity-consumption, Evolutionary development, graph, method, Power supply, Railway power supplies, Network architecture
Cite: Stasuk O.I.,
Goncharova L.L.
(2017). Differential mathematical models to study the computer architecture of a fully integrated management system for distant electric supply on railways. Cybernetics and Systems Analysis, 53 (1), 184-192. doi: https://doi.org/10.1007/s10559-017-9915-9 http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0000621683 [In Ukrainian]. |